Borůvky proti střevním zánětům

31. 08. 2010

http://www.celostnimedicina.cz/obrazky/xboruvkyy1.jpg Nová studie dokládá zdravotní výhody konzumace borůvek. Zdravotně prospěšné účinky borůvek na střeva jsou známy již dlouho. Nyní švédští vědci zjistili, že ochranný efekt se ještě zvyšuje, pokud jsou tyto plody konzumovány v kombinaci s probiotickými potravinami.

Borůvky (Vaccinium myrtillus) obsahují různé zdraví prospěšné látky, které pomáhají předcházet zánětlivým onemocněním střev jako ulcerózní kolitida nebo Morbus Crohn. Roli při tom hrají různé faktory. Borůvky jednak obsahují látky, které eliminují nežádoucí střevní bakterie a chrání buňky před škodlivými vlivy, a jednak mají na vlákninu bohatou, nestravitelnou slupku, která je pravděpodobně schopna vázat zánětlivé substance. Ty pak mohou být vylučovány přímo, aniž by přišly do kontaktu se střevními buňkami.

Jak nyní zjistil výzkumný tým pod vedením Cammily Bränningové z University Lund ve Švédsku, protizánětlivé účinky mohou být ještě výraznější, pokud se současně konzumují probiotické potraviny jako jogurty obsahující laktobacily nebo bifidokultury. Ty se v kombinaci s borůvkami postarají o to, že se kyselina máselná a propanová z potravy intenzivně vstřebává do krve. Obě tyto kyseliny, které vznikají při štěpení balastních látek, pozitivně ovlivňují imunitu organismu.

Celková nabídka přípravků při střevních potížích.

autor: Mgr. Dana Koubová

vytisknout článek

články dle kategorie
Prevence Přírodní léčba Výživa Výživové doplňky Nemoci Filosofie zdraví Proti stárnutí Ostatní
vyhledávání


reklama